جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

راز موفقیت در کنکور 1400 چیست؟

راز موفقیت در کنکور

همه دانش آموزان و داوطلبانی که قصد دارند در کنکور 1400 شرکت کنند به موفقیت در این کنکور نیز توجه دارند و می خواهند که جزء رتبه های برتر باشند و رشته هایی را که  مدنظر دارند کسب کنند. خانواده ها نیز دغدغه کنکور دادن دانش آموزان را دارند و تمام تلاش خود را به کار می برند تا دانش آموز و داوطلب کنکوری نتیجه لازم را از آزمون کنکور دریافت کند و به دنبال این هستند مواردی که راه موفقیت را هموارتر می کند بشناسند. در این مقاله سعی می شود رازهایی که برای موفقیت در کنکور 1400 مهم هستند بررسی شود.

کسب موفقیت در کنکور 1400

هر دانش آموزی برای موفقیت در رشته های تاپ نیاز دارد که کنکور سراسری شرکت کند و با کسب درصدهای بالا در دانشگاهی که مدنظر دارد موفق شود و با این کار تمام آینده و موقعیت شغلی و اجتماعی خود را تضمین کند، حتی دست یابی به آرزوها و خیلی از خواسته های دانش آموزان در آینده به کنکور ربط دارد.

در حال حاضر زندگی دانش آموزان و آینده پیش روی آنها برای موفقیت بیشتر، کاملا با کنکور مرتبط است و به دلیل این شرایط خاص باید دقت کافی را به کنکور داشت و بی توجه به این مرحله مهم نشد. موفقیت در کنکور 1400 پارامترهای خاصی را در پی دارد که تنها با درنظر گرفتن این پارامترها این راه  آسان و دست یافتنی می شود.

شماره مشاوره حرف آخر: ۰۲۱۶۶۰۹۱۷۰۰ – ۰۹۱۰۶۸۰۰۷۴۷

چگونه در کنکور موفق شویم؟

پارامترهای لازم برای موفقیت در کنکور 1400

تعیین هدف مشخص

در صورتی یک داوطلب می تواند از کنکور نتیجه درستی دریافت کند که از همان ابتدا هدفش را مشخص کند و با درنظر گرفتن یک هدف خاص و به صورت مثبت اندیشانه برای موفقیت خود تلاش کند. هدف بزرگ همان قبولی در رشته مورد علاقه در دانشگاه های برتر است. در خیلی موارد دانش آموزان هدف خاصی ندارند و بدون هدف درس می خوانند در این زمینه احتمال اینکه انگیزه دانش آموز از بین برود خیلی زیاد است. برای موفق شدن لازم است با هدف درس خواند و تلاشی که تا به این مرحله وجود داشته را دوچندان کرد.

داشتن برنامه ریزی درست

پس از مشخص شدن هدف خاص برای موفقیت، لازم است توجه کافی به داشتن یک برنامه ریزی درست مدنظر باشد. مسیری که برای موفقیت در کنکور وجود دارد  خالی از استرس و اضطراب نیست و در خیلی مواقع دانش آموز انگیزه خود را از دست می دهد و اگر برنامه ریزی جامع و کاملی در اختیار او نباشد ممکن است که انرژی را از دانش آموز بگیرد و وقت گرانبهای خود را از دست دهد. با داشتن یک برنامه ریزی درست و توانایی خاص دانش آموز مسیری که برای موفقیت وجود دارد تعیین می شود، البته در این مرحله باید به شرایط روحی دانش آموز نیز توجه کرد. با برنامه ریزی همه چیز پیوستگی دارد و دانش آموز می داند که چه زمانی لازم است چه درسی را مطالعه کند.

نکات مهم و قابل توجه در امر برنامه ریزی

استفاده از مشاوران تحصیلی و مشاوران برتر برای انجام برنامه ریزی مناسب، خیلی موثر است، اما در نهایت خود دانش آموز باید بتواند که بر اساس توانایی خود و زمانی که برای درس خواندن در اختیار دارد برای برنامه ریزی اقدام کند.

لازم است که مطالعه هر درس در برنامه ریزی قرار بگیرد اما برای جلوگیری از تکرار شدن یک تایم خاص برای دروس، انعطاف دادن به برنامه ضرورت دارد تا به این طریق داوطلب خسته نشود.

در نظر گرفتن و دقت کردن به نقاط قوت دانش آموز در مورد دروس و مشخص کردن زمان مطالعه درست برای هر درس نیاز است تا بر این پایه بتوان برنامه ریزی مناسب را انجام داد. اینکه به چه صورتی دروس خوانده شود نیز مدنظر است در خیلی موارد دانش آموز به صورت پیوسته و ساعتی ترجیح می دهد درس بخواند و در موارد دیگر دانش آموز نیاز دارد که دروس را به روش همایشی مطالعه کند.

به دست آوردن منابع درسی مناسب

از رازهای دیگر برای موفقیت در کنکور 1400 تهیه کردن منابع درسی مناسب است. در خیلی موارد پیش آمده که داوطلب تنها با مطالعه کردن در چند ماه خسته شده و احساس می کند که نمی تواند تست ها را درست بزند. با بررسی این مورد در خیلی مواقع مشخص می شود که دلیل این مسأله در اختیار نداشتن منابع درسی مهم برای دانش آموزان است. یکی از نقاط قوت برای دانش آموزان در کنکور این است که منابع درسی کاملا مناسب و بر اساس استاندارد را انتخاب کنند تا بتوانند انگیزه خود را افزایش داده، تلاش را دوچندان کنند و حس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و به مرور بر مطالب تسلط پیدا کنند. مزیت دیگر داشتن منبع درست این است که بهینه سازی در مورد زمان اتفاق می افتد، چون لازم نیست که مدت زیادی را فقط به خواندن یک درس اختصاص داد بلکه با یک برنامه مطالعاتی منظم تمام دروس در برنامه گنجانده می شود.

داشتن تلاش و پشتکار مضاعف

تلاشی که برای موفقیت در کنکور مدنظر است را باید بدون هر گونه وقفه انجام داد. در صورت داشتن وقفه هایی زیاد به دست آوردن رتبه برتر در کنکور تبدیل به رویا می شود.

در بیشتر مواقع دانش آموز از ابتدا در خواندن و مطالعه کردن تلاش خیلی زیادی را به کار می برد ولی تنها چند ماه این تلاش را ادامه می دهد سپس با ایجاد وقفه های پی در پی انگیزه را از دست می دهد و آمادگی خود را از لحاظ روحی خیلی پایین می بیند و ناکامی نصیب دانش آموز می شود. توجه به تلاش مداوم و پشتکار لازم از همان ابتدا نیاز مبرم است اما این تلاش باید پیوستگی داشته باشد و تا انتها وجود داشته باشد تا موفقیت دست یافتنی شود.

انجام دادن تست و حل سوالات استاندارد

خیلی مواقع برای دانش آموزان زیادی اتفاق افتاده که تست زنی را هم زمان با آموزش خود انجام می دهند در این صورت عملکرد لازم به دست نمی آورند، زیرا مشخص نمی شود که مطلب به درستی یاد گرفته شده است یا اینکه مطالب در ذهن وجود داشته و چون تداخل مطلب در این زمینه وجود ندارد تست ها به درستی زده می شود. سپس در مدت کوتاهی با تست زدن همان مطلب مشخص می شود که مطلب به درستی در ذهن ماندگار نشده است. در موارد دیگری نیز دانش آموز بدون اینکه به مطالب تسلط داشته باشد زدن تست های آزمایشی را شروع می کند و چون تست ها را درست نمی زند ناامید شده  و انگیزه کافی برای ادامه دادن ندارد. در زمینه تست باید به تست های سراسری سالهای قبل کنکور دقت لازم شود، همچنین تست هایی که برای کنکور خارج از کشور طراحی می شود نیز خیلی مفید است. اگر منبع آموزشی مناسب نیز یافت شود استفاده از تست های تألیفی آن موسسه نیز پیشنهاد می شود.

نکات مهم در مورد تست زدن

هیچ دانش آموزی از ابتدا نمی تواند در تست زدن درصدهای بالایی کسب کند البته به معنی این نیست که نمی تواند موفق شود بلکه باید به تدریج تلاش افزایش یافته و سطح انتظار نیز واقع بینانه باشد.

در اوایل برای تست زدن به اینکه طراح سوال ها معمولا به چه نکاتی دقت می کند نیز توجه فراوان شود و دانش آموز باید بداند که تنها در صورتی می تواند تست را درست بزند که صورت سوال را فهمیده باشد.

آمادگی دانش آموز که افزایش یابد استفاده کردن از تست به میزان زیاد مانعی ندارد.

زمان مرور کافی و جمع بندی مناسب

برای به دست آوردن رتبه های برتر، مطالعه درس برای کنکور باید از زمان های خاصی شروع شود. آغاز درس خواندن از چند ماه قبل از کنکور دانش آموز را به رتبه برتر نمی رساند، زیرا این دانش آموز بعد از اتمام دروس لازم دارد که زمان مرور نیز داشته باشد و مطالب را پیوستگی دهد. زمان مرور و جمع بندی مناسب قبل از عید نوروز است اما خیلی از دانش آموزان و داوطلبان کنکوری از ماه های بعد عید چون اواخر فروردین و اردیبهشت استفاده می کنند که چون زمان محدود است شاید زمان کافی برای مرور و رفع اشکال نباشد.

زمان مطالعه درست اگر هر چه زودتر شروع شود به تبع آن زمان مرور و جمع بندی نیز زودتر اتفاق می افتد و این موفقیت بیشتری به همراه دارد.

در این رابطه بخوانید: لیست قیمت محصولات حرف آخر

موفقیت در کنکور

نقش موسسه حرف آخر برای موفقیت در کنکور 1400

اولین موسسه ای که توانسته در ارتباط با منابع و محصولات کنکوری سرآمد باشد و به تولیداتی در زمینه دیجیتال و پویانمایی دست یابد موسسه حرف آخر است.

این موسسه ویژگی های خاصی دارد که لازم است به آن اشاره شود:

  1. به کار بردن آموزش درست به صورت مفهومی و شهودی
  2. تمامی تدریس ها را با استفاده از پویانمایی آموزش می دهد و در خلق تصاویر سه بعدی برای دروس پیش قدم است.
  3. الگوهای خاصی را طراحی کرده اند که راهکارهایی کوتاه اما خیلی مفید را آموزش می دهد.
  4. زمان مناسبی را برای تدریس هر درس در اختیار دانش آموز گذاشته اند.
  5. در کنار آموزش درست تست های کنکوری را نیز حل می کنند.
  6. به وجود آوردن یک نوع داربست ذهنی تا مفاهیم به صورت کلی درک شود.
  7. برای هر ویژگی خاص موسسه یک تعریف جامع دارند.
  8. به دنبال تقویت کردن متن ها در ذهن دانش آموز با شکل گیری انسجام بیشتر هستند.
  9. به فکر افزایش دادن خلاقیت هستند
  10. تقویت حافظه بلندمدت دانش آموزان و استفاده از حافظه تصویری داوطلب
  11. تمامی تدریس ها توسط دو استاد انجام می شود.
  12. برای جلوگیری از خواندن فرمول های سخت نقشه های راه ایجاد کرده اند.
  13. در صورت نیاز داوطلب به او برنامه ریزی جامع داده می شود.

راه موفقیت در کنکور

پکیج های آموزشی موسسه حرف آخر در ارتباط با کنکور 1400

در این موسسه تلاش شده که در ارتباط با تمامی دروس عمومی و اختصاصی محصولات جامع تهیه شود و در تمامی این محصولات به ویژگی های خاص موسسه توجه شده است.

زیست شناسی حرف آخر

این محصول دربردارنده زیست از پایه است یعنی زیست دهم و زیست یازدهم و زیست دوازدهم است و به این موارد زیست گیاهی حرف آخر نیز اضافه می شود. در تمامی این دروس تلاش شده که برای آموزش از انیمیشن سازی استفاده شود و تدریس زیست با زبان ساده و همچنین روان انجام شود تا از این طریق دانش آموز تمامی جزئیاتی که درس زیست دارد را به صورت مفهومی یاد بگیرد و بتواند در زمان کنکور به سوالات به درستی پاسخ دهد.

ریاضی حرف آخر

درس ریاضی را استاد منتظری، با بیان رسا و با استفاده از الگوهای خاص و به صورت کاملا مفهومی آموزش می دهد. استاد منتظری در این محصولات ریاضی را در مدت کمی تدریس می کند و این محصول شامل ریاضی دهم، ریاضی پایه یازدهم و دوازدهم می شود.

شیمی حرف آخر

درس شیمی در چند سال اخیر سوالات ترکیبی و مفهومی زیادی را به خود اختصاص می دهد که کار را برای داوطلب کنکوری مشکل کرده است. در این راستا موسسه حرف آخر شیمی را در دو قسمت مفاهیم و مسائل ارائه می دهد و شامل مفاهیم شیمی دهم و یازدهم حرف آخر می شود، همچنین مسائل شیمی دهم و یازدهم حرف آخر نیز جزء موارد تدریس شیمی است. استاد سلوکی در ارتباط با مفاهیم شیمی دوازدهم و مسایل شیمی دوازدهم حرف آخر نیز آموزش خود را انجام می دهد.

فیزیک حرف آخر

درس فیزیک را استاد کامیار آموزش می دهد. محصول فیزیک دربردارنده فیزیک دهم حرف آخر، فیزیک یازدهم و همچنین فیزیک دوازدهم حرف آخر می شود.

دروس عمومی حرف آخر

در ارتباط با دروس عمومی نیز پکیج های مختلفی توسط موسسه حرف آخر تهیه شده است از جمله:

  1. دین و زندگی دهم حرف آخر
  2. دین و زندگی یازدهم حرف آخر
  3. دین و زندگی دوازدهم حرف آخر
  4. عربی جامع حرف آخر
  5. ادبیات جامع حرف آخر
  6. زبان دهم و یازدهم حرف آخر
  7. زبان دوازدهم حرف آخر

مشاوره حرف آخر : ۰۲۱۶۶۰۹۱۷۰۰ – ۰۹۱۰۶۸۰۰۷۴۷

اساتید موسسه حرف آخر

موسسه حرف آخر همواره بهترین اساتید در دروس مختلف را برای آموزش انتخاب می کند و تلاش می کند از اساتیدی که سابقه کار آموزشی دارند و جزء برترین ها هستند استفاده کند.

  1. استاد منتظری در مورد درس ریاضی آموزش می دهد.
  2. استاد سلوکی مدرس شیمی
  3. استاد کامیار مدرس درس فیزیک
  4. استاد همدانی و روان مدرس زیست شناسی
  5. استاد واعظی مدرس درس عربی
  6. استاد یوسفیان پور مدرس دین و زندگی
  7. استاد محسن منتظری مدرس ادبیات فارسی
  8. استاد محمودی مدرس زبان انگلیسی

مشاوره های برتر حرف آخر

داوطلبان کنکوری در صورت نیاز می توانند برای موفقیت در کنکور 1400 با شماره ۰۲۱۶۶۰۹۱۷۰۰ تماس گرفته و از مشاوران در زمینه مشاوره کنکوری، مشاوره تخصصی و انگیزشی کمک بگیرند. همچنین مشاوران موسسه حرف آخر در زمینه دادن برنامه ریزی مطالعاتی درست و ارائه خدمات پشتیبانی با دانش آموزان در ارتباط هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

» دریافت پکیج هدیه

این مقاله را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظـر و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
هدیه حرف آخر

هدیه حرف آخر - 20% کل پکیج 😍

چنانچه تصمصم دارید هدیه 20 درصد کل پکیج های حرف آخر را به صورت رایگان دریافت کنید فرم زیر را پر کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن جهت دریافت آدرس پستی با شما تماس خواهند گرفت.

تخفیف حرف آخر

تخفیف حرف آخر - 40% ویـــژه 😍

تخفیف ویژه حرف آخر به مدت محدود رسید!!! همین الان فرم زیر رو پر کن و دکمه ارسال رو بزن تا کارشناسان ما جهت ارائه تخفیف تا 40 درصد با شما تماس بگیرند.

  • برای دریافت شمارتو وارد کن، ما با شما تماس میگیریم!
ثبت نام حرف آخر

ثبت نام در حرف آخر

با استفاده از فرم ثبت نام زیر می توانید در موسسه جهت خرید و دریافت پکیج، دریافت مشاوره رایگان، دریافت برنامه ریزی های درسی و مطالعاتی، پیگیری سفارش و … اقدام کنید.