جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

کنکور چند ساعت طول می کشد؟ کنکور چند ساعته؟

کنکور چند ساعت است؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که امروزه برای  بسیاری از داوطلبان کنکور سوال شده این است کنکور چند ساعت طول می کشد؟ به همین خاطر ما بر آن شدیم که پاسخگوی  شما عزیزان باشیم، در ادامه همین مقاله از وب سایت موسسه حرف آخر به بررسی این مبحث خواهیم پرداخت تا شما دوستان  گرامی به اطلاعات دقیق وکاملی در این مورد به دست بیاورید.

برای شما دواطلبان کنکوری  زمان یک مسئله بسیار حیاتی می باشد به همین خاطر بارها ما از شما عزیزان شنیده ایم کنکور چند ساعته؟ این سوال نشئت گرفته از تلاش شما  عزیزان می باشد زیرا می خواهید بدانید زمان پاسخگویی به سوالات کنکور دقیقاً چند ساعت زمان لازم دارد تا طبق برنامه ریزی که برای خود کرده اید  به نتایح دلخواهی که مد نظر دارید برسید، به همین خاطر ما در ادامه این مقاله برای شما عزیزان به بررسی زمان تعیین شده برای تمامی رشته های نظری پرداخته ایم.

مدیریت زمان کنکور

شما داوطلب گرامی ممکن است در تمامی دروس کنکور تسلط کامل داشته باشید، اما اگر تسلط بر مدیریت زمان درهمین  کنکور چند ساعته که برگزار می شود نداشته باشید، بازی را به حریف خود به آسانی واگذار می کنید زمان در موفقیت شما عزیزان تاثیر به سزایی دارد چرا که بسیاری از داوطلبان به علت ناتوانی در مدیریت زمان نمی توانند به سوالات در زمان مقرر خود پاسخ بدهند  یا در پاسخ نامه وارد کنند به همین دلیل دچار استرس می شوند همین دلیل باعث می شود که متوجه این امر شوید که مدیریت زمان یکی از اصول مهم در آزمون کنکور می باشد.

کنکور چند ساعت طول میکشد

برای کنکور چقد زمان لازم داریم؟

با توجه به دروس تخصصی و عمومی در کنکور و زمان مقرر شده برای هر دفترچه شما باید بتوانید در هر درس طبق زمانی که دارد به گونه ای برنامه ریزی کنید که به سوالات به آسانی وسریع پاسخ دهید تا برای کمبود وقت نگرانی نداشته باشید.

شماره تماس موسسه حرف آخر: ۰۲۱۶۶۰۹۱۷۰۰ – ۰۹۱۰۶۸۰۰۷۴۷

زمان پاسخگویی به سوالات عمومی کنکور؟

در زمان شروع کنکور شما عزیزان با دو دفترچه روبه رو می شوید که دفترچه اول برای سوالات عمومی و دفترچه دوم برای رشته های مختلف متغیر می باشد اما بصورت عمومی برای رشته های علوم تجربی و علوم انسانی و ریاضی فیزیک،  دروس عربی، ادبیات فارسی، دین وز ندگی و زبان انگلیسی می باشد.

برای هر کدام  از دروس عمومی 25 تست مطرح شده است که روی هم  100 تست در کنکور برای دفترچه عمومی  اختصاص یافته است که 75 دقیقه  برای پاسخگوی به این سوالات زمان  دارید با توجه به زمان تعیین شده که حداکثر برای هر درس 20 دقیقه می باشد  باید  به گونه ای برنامه ریزی کنید تا حد امکان بتوانید به سوالات به نحوه احسن پاسخ دهید و به نتایج دلخواهی که هدف شما می باشد در کنکور به آن دست پیدا کنید تا به تراز و رتبه بهتری برسید.

بیشتر بخوانید: مشاوره حرف آخر

زمان پاسخگوی به سوالات دفترچه تخصصی کنکور تجربی؟

بعد از 75 دقیقه و پاسخ دادن به سوالات دفترچه عمومی کنکور نوبت به دفترچه  سوالات تخصصی می رسد که برای رشته تجربی شامل 5 درس  زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی و زمین شناسی می باشد که این دروس شامل 170 سوال می باشد که 175 دقیقه  برای پاسخگوی به این سوالات زمان دارید.

زمان پاسخگوی به سوالات دفترچه تخصصی کنکور ریاضی فیزیک؟

بعد از اتمام زمان پاسخ دهی  به سوالات دروس عمومی  نوبت به دریافت دفترچه تخصصی رشته ریاضی فیزیک می رسد که این دفترچه شامل 3 درس ریاضی، فیزیک و شیمی می باشد که 135 تست از این 3 درس مطرح می گردد که زمان اختصاص یافته برای پاسخگوی به این سوالات 175 دقیقه می باشد،  شما عزیزان باید در این زمان تعیین شده پاسخگوی سوالات باشید.

زمان پاسخگوی به سوالات دفترچه تخصصی کنکور انسانی؟

180 تست از 8 درس سهم دفترچه تخصصی می باشد که برای پاسخ دادن به این سوالات 135 دقیقه زمان اختصاص داده شده است، دروس انسانی برای دفترجه تخصصی از تنوع بیشتری برخوردار است که حتی بیشتر از دروس تخصصی برای رشته ریاضی فیزیک و تجربی می باشد که با توجه به زمان در نظر گرفته شده شما عزیزان باید بتوانید تا حد امکان پاسخگو به سوالات باشید.

کنکور چند ساعت طول می کشد؟ کنکور چند ساعته؟ در این مقاله به این موضوع پرداختیم که برای هر درس در رشته های مختلف چقد زمان لازم دارید و به هر دفترچه  چند درس اختصاص یافته است و با چه تعداد تست تا شما عزیزان بتوانید نسبت به برنامه ریزی که برای زمان خود انجام می دهید بتوانید بهترین نتیحه را از کنکور بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

» دریافت پکیج هدیه

این مقاله را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظـر و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
هدیه حرف آخر

هدیه حرف آخر - 20% کل پکیج 😍

چنانچه تصمصم دارید هدیه 20 درصد کل پکیج های حرف آخر را به صورت رایگان دریافت کنید فرم زیر را پر کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن جهت دریافت آدرس پستی با شما تماس خواهند گرفت.

تخفیف حرف آخر

تخفیف حرف آخر - 40% ویـــژه 😍

تخفیف ویژه حرف آخر به مدت محدود رسید!!! همین الان فرم زیر رو پر کن و دکمه ارسال رو بزن تا کارشناسان ما جهت ارائه تخفیف تا 40 درصد با شما تماس بگیرند.

  • برای دریافت شمارتو وارد کن، ما با شما تماس میگیریم!
ثبت نام حرف آخر

ثبت نام در حرف آخر

با استفاده از فرم ثبت نام زیر می توانید در موسسه جهت خرید و دریافت پکیج، دریافت مشاوره رایگان، دریافت برنامه ریزی های درسی و مطالعاتی، پیگیری سفارش و … اقدام کنید.