جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

چرا انتخاب منابع آموزشی حرف آخر برای کنکور؟

چرا منابع آموزشی حرف آخر ؟

یادگیری دروس و روش های حل آن ها برای آزمون کنکور طبیعتاً خیلی فراتر از درس های مدرسه می باشد و باید به صورت اصولی به آن پرداخته شود؛ به همین جهت اهمیت استفاده از منابع آموزشی با کیفیت بیشتر شده است؛ چرا که منابع آموزشی می تواند بهترین کمک آموزشی برای دانش آموزان باشد و تمامی نکات و مفاهیم کنکوری را با نحوه صحیح یادگیری آن ها را یاد دهد؛ موسسه حرف آخر از جمله منابع آموزشی هست که مورد تایید تمامی داوطلبان که رتبه یک کنکور را کسب کردند، می باشد؛ در حرف آخر بهترین روش های آموزش را ارائه می دهند و مفاهیم مشابه آزمون کنکور را برای دانش آموزان فرا می دهند.

دلیل انتخاب منبع آموزش حرف آخر

برخی دانش آموزان برای مطالعه کتاب های درسی زمان بندی درستی را تعیین نمی کنند و فقط زمان را تلف می کنند چرا که برای حجم کمی از کتاب زمان طولانی را تعیین می کنند که می توان در زمان بندی کوتاهی به همان حجم تسلط گرفت؛ با این روش مطالعه نمی شود به مطالعه کل کتاب در وقت معین پرداخت و مطمئنا دچار کمبود زمان خواهید شد با کلی حجم باقی مانده از کتاب که مطالعه نشده اند؛ البته در این موارد بی حوصلگی و بی حواسی دلیل اصلی مطالعه کم می شود و قدرت یادگیری را کاهش می دهد که زمان را نیز از دست می دهد؛ نتیجه مطالعه مثبت زمانی قابل قبول است که آمادگی ذهنی و اراده کامل باشد تا با تسلط و اشتیاق یادگیری انجام شود.

نکاتی برای موفقیت در کنکور

از مهمترین نکته قابل توجه در کنکور که به موفقیت کمک می کند مطالعه صحیح و بالا بودن قدرت یادگیری ذهن می باشد که با یادگیری اصولی مطالعه صد در صد قدرت یادگیری نیز بیشتر خواهد شد؛ اصول یادگیری به برنامه ریزی منظم نیاز دارد که بر اساس یک برنامه بتوانید در زمان معین به مطالعه بخشی از دروس بپردازید و البته به موارد دیگر از جمله تغذیه و استراحت باید توجه کرد.

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۰۹۱۷۰۰ – ۰۹۱۰۶۸۰۰۷۴۷

در حالت کلی برای مطالعه اصولی و مفید چند روش معرفی شده است که به توضیحاتی از هر کدام می پردازیم:

اثر فاصله گذاری

از روش های موثر برای اینکه مفاهیم مطالعه شده در ذهن ماندگار شوند روش اثر فاصله گذاری می باشد  که مورد تایید پژوهشگران قرار گرفته است و آن ها این روش را در مقایسه با دیگر نکات یادگیری برتر می دانند.

مغز انسان به گونه ای است که با یادگیری یک موضوع جدید، در قسمتی به نام نورون ها ذخیره می شود و همانطور که مطالب ذخیره شده از قبل نیز در نورون ها وجود داشته است به ترکیب مفاهیم می انجامد و یک بخش به هم پیوسته از ترکیبات مفاهیم و معانی مختلف ایجاد می شود که باید قدرت مغز بسیار بالا باشد تا تمامی مباحث جدید و قبل را درک کند و طولانی مدت در ذهن نگه دارد که در زمان کوتاه ممکن نمی باشد و باید زمان بیشتری برای تمرین و تکرار اختصاص داده شود تا مطالب ملکه ذهن شوند.

دانش آموزان باید برنامه ریزی منظم و دقیقی داشته باشند و برای هر درس با توجه به حجم آن ها زمان مناسبی را تعیین کنند و البته قابلیت یادگیری دروس نیز باید برای هر کسی مورد توجه قرار بگیرد؛ برای مثال زمان مطالعه برای درس ریاضی که حجم بالایی دارد و مطالب آن سنگین تر می باشند طبیعتاً زمان بیشتری نیاز خواهد داشت؛ بنابراین برنامه ریزی اصولی برای دروس طبق اولویت بندی حجم آن ها، باید رعایت شود؛ روش فاصله گذاری بیانگر این موضوع است که دانش آموزان برنامه ریزی مطالعه دروس را به نوعی تنظیم کنند که مطالب سخت و سنگین در حجم کم تقسیم بندی شود و در زمان مشخصی صورت بگیرد تا ذهن دچار خستگی نشود و تلاش دانش آموز بی فایده نباشد.

همانطور که گفته شد در طول مطالعه برای یک کتاب، مطالب جدیدی وارد برنامه آن ساعت نکنید و ذهن را فقط روی کتابی که در حال بررسی قرار دارد، بگذارید تا قدرت یادگیری را ضعیف نکنید و البته بعد از اتمام مطالعه برای یک کتاب برای خود زمانی را برای استراحت حداقل یک روز، اختصاص دهید و بلافاصله به سراغ درس بعدی نروید؛ با این کار مطالب مطالعه شده به خوبی در ذهن جایگذاری می شوند و برای ورود مطالب جدید آمادگی خواهد داشت.

برای اینکه این برنامه ریزی را بهتر درک کنید با مثالی به شما توضیح می دهیم؛ دانش آموزان اگر بخواهند یک بخش از کتاب را به صورت مکرر در یک روز مطالعه کنند مطمئنا مطالب خیلی زود از ذهنشان حذف خواهد شد اما اگر همان حجم از کتاب را در مدت زمان یک هفته با فاصله گذاری زمانی در مدت مشخصی مطالعه کنند بدون خستگی به تسلط بسیار عالی آن درس خواهید رسید؛ این نکته را قابل توجه قرار دهید که تکرار زیاد یک مطلب در فاصله زمانی کم یا زیاد به صورت یکباره، دلیل بر یادگیری بهتر نیست و باید به صورت قدم به قدم برای مطالعه برنامه ریزی کرد و هر روز به بخشی از کتاب پرداخت تا مسیر درست مطالعه رعایت شود و مغز بتواند آن را درک کند.

موسسه حرف آخر در زمینه یادگیری سریع مفاهیم درسی تمام تلاش خود را کرده است تا بتواند الگوهای مفید را جایگزین مطالب طولانی کند و خوشبختانه توانسته در این راه موفق و نتیجه بخش عمل کند.

روش های الگویی در حرف آخر بسیار موثر و البته مورد پسند دانش آموزان قرار گرفته است که دیگر نیازی به روش های طولانی برای یادگیری مطالب طولانی نخواهید داشت و تنها با یادگیری چند الگو می توانید تست زنی فوق العاده ای داشته باشید؛ برای آشنایی با نحوه آموزش های حرف آخر می توانید برای دریافت بسته های رایگان ثبتنام کنید و به ویدئو های این مقاله مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که دانش آموزان بدانند تا برای رسیدن به مرحله ای که با آمادگی کامل در آزمون کنکور حاضر شوند تنها یادگیری الگو کافی نمی باشد و باید راه های پیاده سازی این الگو ها برای جواب سوالات را به درستی انجام دهند و به جواب صحیح دست پیدا کنند این کار باید تمرین و تکرار و البته تمرکز فراوان داشته باشد؛ که با همراهی موسسه حرف آخر و تلاش های خود می توانید به نتیجه بسیار خوبی در کنکور دست یابید.

صرفه جویی در زمان

مراجعه حضوری برای شرکت در کلاس های آموزشی، تایم زیادی را به هدر می دهد که اگر در خانه به همان آموزش ها به صورت غیر حضوری بپردازید مطالعه بیشتری خواهید داشت.

امکان تکرار شدن مطالب

برای یادگیری بهتر و ماندگاری بیشتر مطالب در ذهن نیاز به تکرار آن دارید و مسلماً مطلبی که در یک سال فقط یک بار خوانده شود طبیعی است که از ذهن حذف شود و بنابراین باید در فاصله زمانی مشخص به تکرار مطالب پرداخته شود.

استفاده از منابع آموزشی حرف آخر

موسسه حرف آخر با تهیه پکیج های آموزشی بسیار جامع توسط بهترین اساتید، نوعی کلاس حضوری در منزل را برای داوطلبان فراهم کرده است تا به راحتی بتوانند از آموزش های کلاس های فوق العاده و تقویتی بهرمند شوند.

افزایش تمرکز در حین مطالعه

پکیج های آموزشی که در اختیار دانش آموزان قرار داده می شود با توجه به این که به صورت فردی صورت می گیرد و محیط آموزش بدون وجود عوامل مزاحم و سر و صدای اضافی شکل می گیرد دانش آموزان تمرکز بیشتری دارند تا آموزش ها را بهتر یاد بگیرند.

توجه داشته باشید که اگر تمام مواردی که ذکر شد با دقت رعایت شود بهترین مطالعه را در زمان کوتاهی خواهید داشت.

همانطور که گفته شد تقسیم بندی بر اساس اولویت سطح درسی هر کتاب بسیار موثر در یادگیری با کیفیت می باشد؛ زمان های اوج انرژی خود را برای آن دسته از کتاب های پرحجم و سخت اختصاص دهید تا استفاده بهینه خود را کرده باشید و بتوانید از این فرصت به مطالعه مفیدی برسید و توجه داشته باشید که هر وقت احساس خستگی کردید حتما استراحت کنید و به ذهن خود زمان استراحت دهید؛ در طول دوره مطالعه و یادگیری برای آزمون مهمی مثل کنکور باید تمامی نکات از جمله استراحت و تغذیه جهت بالا بردن انرژی رعایت شود تا تمرکز دانش آموزان را بیشتر کند.

بیشتر بخوانید: شماره حرف آخر

برنامه ریزی با زمان بندی دلخواه

آموزش در خانه یک ویژگی بسیار خوبی که دارد تعیین زمان آموزش توسط دانش آموزان می باشد که در هر ساعتی که آمادگی داشته باشند می توانند به مطالعه بپردازند؛ یعنی شما یک کلاس آموزشی با زمان دلخواه خود را تجربه خواهید کرد که بسیار مورد پسند می باشد.

حرف آخر در نظر دارد که آموزش های نوین و مدرن را در اختیار دانش آموزان قرار دهد که بالاترین قدرت یادگیری را داشته باشد؛ آموزش نوین سبکی از آموزش هست که با حافظه بلند مدت داوطلبان کار دارد و هر مطلبی که آموزش داده می شود به صورت طولانی در ذهن ماندگار است که بهتر است بدانید تنها سبک در ایران به شمار می رود که توسط اساتید حرف آخر به صورت الگو یابی و تصویرسازی و انیمیشن ارائه می شود.

در رابطه با پکیج های آموزشی حرف آخر با سبک آموزشی که دارند توضیحاتی را به شما بازگو می شویم که در این آموزش ها مطالب کتاب را به صورت تصویر سازی طراحی کرده اند تا مخاطب راحت تر بتواند آن را درک کند و یاد بگیرد.

و دیگر اقدامات حرف آخر در آموزش این است که سعی کرده اند ارتباط بین مفاهیم مختلف کتاب را برای دانش آموزان به صورت یک الگوی مادر یاد دهند تا بتوانند به صورت مفهومی تمامی مفاهیم را درک کند؛ الگوی مادر روش اصلی برای یادگیری دروس می باشد که تمامی نکات مهم را پوشش می دهد.

موسسه حرف آخر تمام تلاش خود را برای ارائه آموزش های موثر و نتیجه بخش کرده است و همراه دانش آموزان تا رسیدن به رتبه بالا می باشد که در همین راستا از مشاورین ارشد دعوت به همکاری کرده است تا با ویدئو های انگیزشی و مشاوره کنکور در اختیار دانش آموزان قرار بگیرند و مشکلات درسی و ذهنی آن ها را رفع کنند و پشتیبان داوطلبان باشند.

شماره تماس حرف آخر: ۰۲۱۶۶۰۹۱۷۰۰ – ۰۹۱۰۶۸۰۰۷۴۷

ویژگی موسسات آموزشی قابل اعتماد

محصولاتی که یک آموزشگاه ارائه می دهد باید موثر و نتیجه بخش باشد و بعد از استفاده از آن محصولات طی کمترین زمان تاثیرات مثبت را برای دانش آموزان نشان دهد ؛روش های مفید و سریع را ارائه دهند به طوری که طولانی مدت تا زمان کنکور در ذهن ماندگار شوند؛ به طور کلی آموزش مفهومی را پیاده سازی کنند تا درک مطالب راحت باشد و بتوان هر سوالی را به راحتی جواب داد؛ دانش آموز آموزشی را مورد اعتماد می داند که فرمول های کلیدی برای حل تمامی سوالات را آموزش دهند.

-آموزش ها را باید همراه با تمرین و تکرار فراوان ارائه دهند تا تمامی مطالب به مرور زمان ملکه ذهن شوند.

برای اینکه مطالب یادگیری به طور خودکار در ذهن حفظ شوند با یکبار مطالعه ساده بعد از چند روز از ذهن حذف خواهد شد و باید مکرر آن را تمرین و تکرار کرد تا جزئی از دانسته های ذهن شود؛ تکرار هر چیزی به صورت اصولی به بالارفتن قدرت یادگیری می انجامد و باعث می شود تا هر مطلبی را به راحتی یاد بگیرید؛ تمرین و تکرار به این معنی است که‌ تست های متفاوت انجام دهید و هر مطلبی را که آموزش می بینید تست ها و سوالات مربوط به آن را تمرین کنید تا ذهن را کاملا از مطالب یادگیری شده پر کنید و تسلط کافی بدست آورید؛ با تمرین و تکرار هر بخش دچار سردرگمی برای تکرار مطالعه همان مطالب نخواهید شد و سرعت یادگیری را افزایش خواهید داد.

موسسه حرف آخر با آموزش های عالی که برای دانش آموزان تهیه کرده اند تمامی موارد ذکر شده را پوشش داده اند و با خیال راحت می توانید با همکاری حرف آخر به یادگیری و مطالعه بپردازید و آن را ملکه ذهن کنید.

حرف آخر با هدف همراهی کنکوری ها فعالیت می کند و موفقیت آن ها از جمله هدف های موسسه حرف آخر می باشد که در همین راستا بهترین آموزش های نوین را در اختیار دانش آموزان قرار داده است.

بین آدم های موفق و کسانی که نتوانسته اند موفق شوند یک نکته بسیار مهم وجود دارد که شاید بسیاری از داوطلبان آن را نادیده می گیرند و آن این است که تکرار و تمرین اصولی در مطالعات را رعایت نمی کنند و همین باعث شکست آن ها می شود؛ بهتر است بدانید که رمز موفقیت در کنکور همین تکرار است که با همه خستگی ها و سختی ها باید از آن با قدرت عبور کرد و به هدف رسید.

این کار طبیعتاً برای افرادی که تا به امروز به یک روش ساده به انجام کارها و مطالعه پرداخته اند سخت و دشوار خواهد بود ولی این را بدانید که هر کاری برای انسان با هدف امکان پذیر می باشد و برای هدف مورد نظر اگر لازم باشد باید روش های متفاوت و جدیدی را انتخاب کرد و قوی تر از گذشته قدم در مسیر موفقیت گذاشت.

این موضوع را اگر برای ذهن خود دائم یادآور شوید که آدم موفق و افتخار اطرافیان خواهید شد و یک تغییر بسیار بزرگی در زندگی شما رخ خواهد داد، انگیزه کافی برای تلاش و رسیدن به موفقیت را بدست خواهید آورد و می بینید که تغییر کردن چه تجربه مثبتی داشته است.

پس تصمیم محکم خود را برای یک تغییر بزرگ بگیرید و با قدرت با همه سختی ها بجنگید و اطمینان داشته باشید کل شما می توانید به رتبه برتری از کنکور دست یابید.

5/5 - (1 امتیاز)

» دریافت پکیج هدیه

این مقاله را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظـر و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات
هدیه حرف آخر

هدیه حرف آخر - 20% کل پکیج 😍

چنانچه تصمصم دارید هدیه 20 درصد کل پکیج های حرف آخر را به صورت رایگان دریافت کنید فرم زیر را پر کنید. کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن جهت دریافت آدرس پستی با شما تماس خواهند گرفت.

تخفیف حرف آخر

تخفیف حرف آخر - 40% ویـــژه 😍

تخفیف ویژه حرف آخر به مدت محدود رسید!!! همین الان فرم زیر رو پر کن و دکمه ارسال رو بزن تا کارشناسان ما جهت ارائه تخفیف تا 40 درصد با شما تماس بگیرند.

  • برای دریافت شمارتو وارد کن، ما با شما تماس میگیریم!
ثبت نام حرف آخر

ثبت نام در حرف آخر

با استفاده از فرم ثبت نام زیر می توانید در موسسه جهت خرید و دریافت پکیج، دریافت مشاوره رایگان، دریافت برنامه ریزی های درسی و مطالعاتی، پیگیری سفارش و … اقدام کنید.